My Beat

Om du har gjort en felaktig inbetalning

Uppdaterad

Om du har gjort en felaktig betalning, eller betalat in för mycket pengar så kommer du får en värdeavi från vår faktureringspartner Billogram. 

Om du vill ha pengarna insatta på ditt konto istället så behöver du skicka in ett underlag från banken på din ursprungliga betalning. Underlaget behöver innehålla följande uppgifter:

  • Belopp
  • Betaldatum
  • Betalreferens/OCR-nummer
  • Kontonummer för utbetalning

Underlaget får inte vara i textform utan det behöver vara antingen en bild eller en PDF från banken. 

Ladda upp ditt underlag via Billograms säkra dropzone. Läs mer om den här. 

Anledningen till att vi behöver en kvittens är att information om bankkonton inte är publik. Vi får alltså inte med ditt kontonummer när du betalar till oss. Du behöver därför skicka in detta så att vi kan styrka att pengarna går tillbaka till rätt konto. 

OBS! Värdeavin måste antingen förfalla eller makuleras hos Bankgirocentralen för att pengarna ska komma tillbaka till Billogram. Det tar cirka 10 bankdagar för Bankgirocentralen att returnera pengarna från det att avin förfallit eller makulerats.

Ovanstående information är hämtad från Billogram, Jag vill ha beloppet på min värdeavi insatt på mitt konto

Guide taggad med: billogram återbetalning värdeavi
warning Created with Sketch.