Vår app "My Beat"
Med vår app "My Beat" får du enkelt tillgång till att administrera ditt eller dina mobilabonnemang.
I appen får du också en överblick över aktuella erbjudanden.
Ladda ner appen i Google play store eller Apple app store:
Du kan även boka in en tekniker via vår partner om du exempelvis behöver hjälp med att installera en ny telefon eller har ett wifi som inte fungerar som tänkt.
Startsida
När appen startas presenteras en startsida med olika val.
- Abonnemang: Här visas och administreras ditt eller dina mobilabonnemang hos MyBeat.
- Erbjudanden: Här visas de senaste erbjudanden från My Beat och våra partners.
Abonnemang – Log in
Klicka på ’Abonnemang’ på startsidan för att logga in till ditt eller dina mobilabonnemang.
Första gången du loggar in behöver du identifiera dig. Du gör det antingen via Bank ID, eller med ditt kundnummer och lösenord.
Om du saknar någon av uppgifterna tar du kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.
När du använder appen nästa gång loggar du istället in genom ansiktsigenkänning eller telefonens kodlås beroende på vad som är aktiverat just på din telefon.
Se förbrukad surf
Klicka på det abonnemang i listan som du vill se förbrukningen för.
Uppe till höger visas en cirkel som visar hur mycket surf du har att förbruka totalt för månaden och hur mycket som hittills är förbrukat.
Under ditt telefonnummer se du hur många dagar det är kvar innan ditt abonnemang fylls på med en ny datapott.
Har du behov av att fylla på med extra surf för innevarande månad gör du det genom att klicka på ”Köp extra surf”.
Värva en vän
När du tipsar dina vänner får ni båda 10 kr rabatt på era månadskostnader, så länge ni båda har aktiva abonnemang hos oss.
Du hittar din unika värvningslänk i appen
Hantera mitt abonnemang
För att ändra inställningar eller upp- /nedgradera ditt abonnemang går du till ”Hantera mitt abonnemang”.
Här kan du slå av eller på följande funktioner:
- Utlandssamtal (ring utlandssamtal från Sverige)
- Röstbrevlåda
För att köpa till extra surf för innevarande månad väljer du ”Köp extra surf” och följer instruktionerna.
Genom att välja ”Avsluta abonnemang” stängs ditt abonnemang ned vid kommande månadsskifte.
🚨 Vill du istället byta till en annan operatör ska du be den nya operatören att skicka en förfrågan om att ta över ditt nummer. När nummerflytten sker avslutas ditt abonnemang hos MyBeat per automatik.
Köp extra surf
Om du har behov av extra surf för innevarande månad kan du ladda på med 1 GB, 3 GB eller 5 GB.
Välj den datamängd som du vill ha och klicka på ’Köp surf’.
Inom kort behandlas köpet och surfmängden du köpt läggs sedan till i översikten som visar månadens tillgängliga datamängd.
Du kan köpa till ytterligare datapaket så snart den pågående beställningen har aktiverats på ditt abonnemang.
Mina koder
I appen kan du även se den PIN, PUK1 och PUK2 kod som är kopplad till kortet.
*Notera att PIN kan du ha ändrat själv, det som visas är koden SIM kortet hade när du fick det.
Mina fakturor
I menyn "Fakturor" visas de fakturor som har skickats till dig samt vilken status de har (Obetald, Betald eller Förfallen).
Genom att klicka på en faktura får du en sammanställning över förbrukningen som ingick i den fakturaperioden.
Via knappen "Visa faktura" öppnas fakturan hos vår fakturaleverantör Billogram där du hittar ytterligare uppgifter och även kan betala fakturan.